Samen sparren en brainstormen we over jouw online visie. We denken graag mee over de beste digitale oplossingen voor jou. Helpen je met keuzes maken, spuien creatieve ideeën en behoeden je voor digitale valkuilen.

Strategisch fundament

We beginnen met het leggen van het fundament. Brengen het landschap in kaart. Wie is de organisatie? Wat zijn de missie, visie, doelstellingen en doelgroepen die de organisatie wil bereiken? Wie zijn de voornaamste offline en online concurrenten? En hoe onderscheiden die concurrenten zich van jouw organisatie? Wat is de rol van online voor jouw organisatie? Nu en in de (nabije) toekomst? Wat zijn de online doelstellingen, zodat helder is wat we met de website willen bereiken?

Online doelgroepen

Veel organisaties maken nog steeds de fout om de website voor zichzelf te maken in plaats van voor de doelgroep. Welke online doelgroepen (gebruikersgroepen) zijn te onderscheiden? Wat zijn hun online doelstellingen, welke frustraties (barrières) maar ook motivaties (succescriteria) kennen ze waar je op zou kunnen inspelen? Op welk moment en via welke “hangplekken” komt de doelgroep in contact met jouw organisatie (“touchpoints”)? Is er consistentie tussen al deze touchpoints zoals website, zoekmachine resultaten, social media en e-mails?

“Hellopixels heeft een prachtige site voor ons ontworpen. We hadden veel wensen en wilden geen standaard site. Het resultaat is na een fijne samenwerking geworden wat we voor ogen hadden.”

Monique Kauffman, Directeur/mede-eigenaar Dekker v.d. Vegt Boekverkopers

Kortom, het doel van het creëren van een digitale strategie is om een duidelijk gezamenlijk begrip te definiëren van belangrijke gebieden zoals de visie op het project, de doelstellingen, de doelgroepen, hun doelstellingen en de uitdagingen die moeten worden overwonnen. Om de route uit te kunnen stippelen naar de toekomst en samen te bouwen aan jouw online ambitie.

Bekijk ons werkDit wil ik ook!