Samen zetten we een strategie op zodat je met goede e-mailmarketing jouw ontvanger op elk moment in de customer journey kunt benaderen. We maken gepersonaliseerde content en bouwen aan duurzame relaties met je klant. Periodieke nieuwsbrieven, directe verkopen, klantenbinding door retentiemails, buzzmailings, website traffic genereren en het verrijken van krantenprofielen (big data) zijn allemaal mogelijkheden waar e-mail marketing uitermate geschikt voor is.

Voordelen van e-mail marketing

E-mailmarketing is toepasbaar voor iedere onderneming en het niet inzetten van dit instrument in de marketing mix betekent dat voordelen en kansen niet benut worden.

Alle fasen van het aankoopproces
E-mail marketing is inzetbaar in alle fasen van het aankoopproces van jouw klant. Maak van leads betalende klanten door ze een mail met uitgebreide info te sturen over dat product waar hij altijd op klikt in jouw e-mail nieuwbrief. Heeft de klant een bestelling geplaatst, mail hem daarna dan met andere interessante en met name relevante producten. Heeft hij dan een aantal maanden geen herhaalaankoop gedaan, benader de klant dan met een mooie actie of korting zodat hij weer getriggerd wordt tot een bestelling. Bouw ondertussen ook aan de relatie met je klant en stuur hem bijvoorbeeld een felicitatie op z’n verjaardag.

Analyse van de resulaten
Net als dat het gedrag van gebruikers op jouw website erg goed te meten en te analyseren is met een tool als Google Analytics, is e-mail marketing ook erg meetbaar. Na het versturen van een campagne kun je exact zien wie de mails geopend hebben, waar ze op geklikt hebben en of ze vervolgens wat gekocht hebben op jouw site. Het uitproberen van diverse variaties levert waardevolle info op om jouw e-mail marketing verder te optimaliseren.

Goede ROI
E-mail marketing is relatief goedkoop. Doordat e-mail marketing in alle fases van het aankoopproces is in te zetten, erg goed geautomatiseerd en gepersonaliseerd kan worden en de resultaten goed gemeten en geanalyseerd kunnen worden, hoeft niet met hagel geschoten te worden.

Mailchimp en Active Campaign

We werken voornamelijk met Mailchimp en Active Campaign als software tools voor e-mail marketing. We helpen je natuurlijk met kiezen tussen de 2 want er zijn wel degelijk verschillen tussen de beide tools.