Wordpress webdesign boekhandel Dekker vd Vegt Nijmegen

De situatie

De winkel van Dekker van de Vegt staat erom bekend boeken te hebben en te vinden op bijna elk gebied. Regelmatig komen auteurs vertellen over hun werk, hun nieuwste boek, voorlezen en signeren. De winkel is voor de beluste lezer een ware ontdekkingstocht die uren kan duren, mede door het gezellige leescafé in de zaak.

Hellopixels heeft een compleet maatwerk WordPress website ontwikkeld voor deze prachtige boekhandel! Net als de winkel diende de website een grote exploratieve reis te worden door boekenland.

De aanpak

Over één ding was geen onduidelijkheid, de website diende dezelfde look maar vooral feel meekrijgen als de fysieke winkel. De winkel is groot, maar toch intiem en persoonlijk. De boekverkopers zijn het gezicht van Dekker van de Vegt en zijn bekend in Nijmegen en omstreken. Een groot deel van de doelgroep komt zeer regelmatig langs in de winkel en is over het algemeen hoog opgeleid, geïnteresseerd en nieuwsgierig. Veel van de georganiseerde activiteiten zoals boekpresentaties, signeersessies tot lezingen, vinden plaats in het leescafé, het warme middelpunt met uitstekende koffie. Dekker van de Vegt is een podium voor auteurs midden in de stad Nijmegen, dat per hoofd van de bevolking de meeste culturele evenementen van Nederland heeft. Er gebeurt dus veel in Nijmegen en de boekhandel. Daarom diende tevens een literaire agenda geïntegreerd te worden in de website met Dekker van de Vegt’s eigen keuze uit het Nijmeegse aanbod.

Nadat eerst een visueel concept is ontwikkeld hebben we via cardsorting en taakanalyse de complete user flow ontwikkeld. Volledig functionele en interactieve wireframes van elke pagina hebben geresulteerd in een high-fidelity prototype dat aansloot bij de gestelde eisen uit de briefing.

De resultaten

De site is er eentje om trots op te zijn. Geheel maatwerk en responsive gericht op exploratief browse-gedrag en interactie met de bezoeker.

User generated content
Om de interactie met de bezoeker ook online vorm te geven hebben we diverse user generated content secties toegevoegd. Middels columns, de buikbandjes sectie en tips van lezers betrekken we zowel de medewerkers van Dekker v.d. Vegt als de klanten bij het vormgeven van de website.

Gamification
Om deze betrokkenheid nog meer te stimuleren hebben we gamification toegepast. Een lezer kan een boekenbon winnen indien een recensie van een boek wordt ingestuurd via de website.

Agenda, tags en reserveringssysteem
Om het grote aantal culturele evenementen in en om Nijmegen en in de boekhandel onder aandacht van de website bezoekers te brengen is een online agenda gecreëerd. Via tags kan een agenda item gekoppeld worden aan agenda categorieën waardoor de bezoeker gemakkelijk kan filteren. Voor evenementen waarvoor gereserveerd moet worden, is een reserveringsoptie opgenomen.

Lets start something amazing together