Kennisbank   >   Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie doelen

Met zoekmachine optimalisatie bedienen we de wensen van 3 partijen: de gebruiker (oftewel de klant), het bedrijf en Google zelf. Het doel van de gebruiker is om online datgene te vinden wat precies voldoet aan waar hij naar op zoek is. Het doel van het bedrijf is om klanten (gebruikers) te trekken die op zoek zijn naar de producten of diensten die het bedrijf aanbiedt. Het doel van Google is om de gebruiker precies te tonen waar hij naar op zoek is.

Google, de grootste zoekmachine

Alhoewel er meerdere zoekmachines zijn die gebruikt kunnen worden is er eigenlijk maar eentje die de dienst uitmaakt:n Google. In Nederland wordt ongeveer 90% van alle online zoekopdrachten uitgevoerd via Google. Ook loopt het algoritme van Google voor op die van bijvoorbeeld Bingo Yahoo. Daarom is het nuttig om te focussen op het scoren in de zoekresultaten van Google. Als je hoog scoort in Google dan scoor je over het algemeen ook goed in andere zoekmachines.

Soorten zoekmachine optimalisatie

Alle zoekmachine optimalisatie technieken en maatregelen zijn grofweg te verdelen in 3 groepen:

  • On Page SEO – deze richten zich vooral op de inhoud van jouw website pagina’s.
  • Off Page SEO – deze verwijst naar alle activiteiten die door jou én anderen buiten je eigen website om gedaan worden
  • Technische SEO – hierbij gaat het om het verbeteren van de technische aspecten van jouw website

Lets start something amazing together