Bij al onze online klussen staat User Experience bovenaan onze to-do-lijst. Of we nu een hele website en/of webshop voor je ontwikkelen of alleen het front-end ontwerp (sitemap, interactie- en visueel ontwerp) maken, onze aandacht voor een optimale gebruikerservaring is onverminderd hoog!

Voor wie maken we de website

Het succes van je online initiatief is mede afhankelijk van de mate waarin het bijdraagt aan het realiseren van de gestelde doelstellingen, de conversie en de ROI. Hoe beter we inzicht krijgen in de toekomstige gebruiker, zijn doelstellingen, frustraties (barrières) en motivaties (succescriteria) des te beter zijn we in staat oplossingen te creëren die aansluiten bij de behoefte van de gebruiker.

Door middel van methoden als field research, focus groups en card sorting kunnen we persona’s, customer journeys, high-level concepten en prototypes ontwikkelen waarmee we al in een vroeg stadium de aansluiting bij de toekomstige echte gebruiker kunnen valideren om zodoende de ‘user experience’ te verhogen.

Echte en actuele gebruikersinzichten

Het verzamelen en analyseren van “digitale” gebruikersinzichten is van enorm belang om de prestaties van een website te kunnen finetunen. Het is een vitaal element in het traject van (user experience) verbetering, groei en continue optimalisatie, want niets is waardevoller dan feitelijke data verkregen uit het gedrag van echte gebruikers. Alleen dan kun je beheerst en gecontroleerd groeien.

We gebruiken diverse methoden om deze inzichten te verkrijgen.

Mouse tracking en heatmaps

Door het monitoren van het ‘muisgedrag’ van je bezoekers (mouse tracking) kunnen heatmaps gegenereerd worden die het gebruik van een website-pagina visueel weergeven. Wordt er wel op de juiste onderdelen geklikt? Hoe navigeren bezoekers door je site? Belangrijke informatie om de conversie van jouw site te kunnen verhogen.

A/B testen

Met A/B testen vergelijken we twee of meer verschillende versies van je website met elkaar om te kijken welke oplossing de beste conversie geeft (bijvoorbeeld via een tool als Visual Website Optimizer).

Google Analytics

Met Google Analytics krijgen we inzicht in de bezoekersaantallen, bezoekersstromen, verkeersbronnen, pagina weergaves, navigatiepaden en allerlei andere zaken die bezoekers doen op jouw website. Enorm waardevolle data om de gebruiksvriendelijkheid en conversie van je website te verhogen.