Projecten > Mijn Geldkompas
Representatief, informerend, uitnodigend, interactief en functioneel voor alle gebruikersgroepen
Mijn Geldkompas benaderde Hellopixels met het probleem dat hun online activiteiten niet voldoende bijdroegen aan het behalen van de organisatie doelstellingen. Tijdens de Discovery fase werd de wens geuit om een nieuwe versie van de website te laten ontwikkelen die representatief, informerend, uitnodigend, interactief en functioneel is voor alle gebruikersgroepen. Doen we!
Mijn Geldkompas
Mijn Geldkompas ondersteunt mensen met een (licht) verstandelijke beperking bij hun deelname aan de maatschappij. Zij bieden hen praktisch en laagdrempelig ondersteuning op het gebied van financieel beheer en dragen verantwoordelijkheid als wettelijk vertegenwoordiger op gebied van financiën als ook op het gebied van Welzijn. Dat doen ze vanuit hun expertise op het terrein van financieel beheer, bewind, curatele en mentorschap.
Locatie
Alphen aan de Rijn, Nederland
Diensten
Strategie, Concept en design, Techniek, Online marketing
Gebruikersgroepen en site structuur
Om tot een goede website structuur te kunnen komen hebben we voor de belangrijkste gebruikersgroepen zogenaamde hulpvragen (user stories) opgezet. Een user story is een korte, eenvoudige beschrijving van een behoefte van de eindgebruiker. Een user story is geen functionele beschrijving, maar maakt duidelijk wat een eindgebruiker wil, of nodig heeft en ook waarom dat nodig is. Op basis van deze user stories hebben we een voorstel gemaakt omtrent hoe de website structuur eruit zou kunnen zien. En de pagina’s uit dit voorstel vervolgens gekoppeld aan de gebruikersgroepen om het geheel inzichtelijk te maken.
Clienten omgeving
Omdat het bieden van ondersteuning aan mensen met een (licht) verstandelijke beperking een belangrijke doelstelling is, hebben we een dedicated cliënten omgeving toegevoegd aan de website. Aangepast taalgebruik, korte informatieve nieuwsberichten en toegang tot hun eigen online financiën helpen bij het verzelfstandigen van hun leven.
Social proof
Social proof is een al heel lang bestaand concept. Begonnen als testimonials en uitgegroeid tot een heel belangrijke marketing tool in de huidige wereld vol afleiding, waar consumenten worden blootgesteld aan tot wel 10.000 merkboodschappen per dag. Laten we ons niet allemaal beïnvloeden door de reviews bij Coolblue op de site? Als een persoon een bepaald product of dienst geweldig vindt, dan is dat waarschijnlijk ook voor mij een goede keuze.
"Hellopixels geeft je ruimte maar bewaakt ook deskundig de lijntjes. Het is de kunst om de wensen en gedachten van de klant te kunnen horen en ook te kunnen vertalen naar een design. Dat is Hellopixels goed gelukt in ons geval kan ik zeggen!"
Huib van Vliet
Directeur Mijn Geldkompas
Lets start something amazing together
We denken graag mee over jouw ideeën, wensen en dromen. Helpen je met keuzes maken, spuien alvast een paar creatieve ideeën en behoeden je voor digitale valkuilen. Zullen we een afspraak maken?
Finger-licking projecten
Junior Fashion Boutique
B2B Platform For Babies, Kids & Mums waar professionals waaronder retailers, merken en bureaus samenkomen voor inspiratie, inkoop en advies
Newcastle University
Internationale online MBA opleiding voor de Newcastle University
Parc Broekhuizen
Na de succesvolle Chefs at the Parc website kregen we het verzoek om de website van Culinair Landgoed Parc Broekhuizen compleet te vernieuwen. Wat een mooie en prachtige opdracht!