Hoger in Google met een duidelijke strategie

We starten altijd met een duidelijke strategie en het bepalen van de te bereiken doelgroep en doelstellingen. Om hoger in Google te scoren en beter gevonden te worden kunnen we ons via zoekmachine optimalisatie richten op de organische zoekresultaten. Met behulp van zoekmachine adverteren zoals Google Adwords kunnen we je laten verschijnen in de gesponsorde resultaten boven of onderaan de pagina.

Werkwijze zoekmachine optimalisatie

Binnen een zoekmachine optimalisatie traject nemen we de volgende stappen om alle facetten van jouw website te optimaliseren.

Doelgroep en zoekwoorden onderzoek

Voordat we überhaupt kunnen optimaliseren moeten we weten waar onze potentiële klanten naar zoeken. Welke zoektermen gebruiken ze en welke varianten?

Website optimalisatie plan

Wat gaan we eigenlijk optimaliseren? We analyseren de huidige website uitgebreid en maken een duidelijk plan op welke gebieden winst te behalen valt. Je moet hierbij dan denken aan optimalisatie van de content, de techniek en de conversie. Tevens kijken we hoe we jouw website sneller kunnen laten performen.

Content optimalisatie

Duidelijke paginaopbouw en teksten gericht op de bezoeker die door Google goed geïndexeerd kunnen worden. Afbeeldingen met de juiste benaming en correcte alt en title tags.

Technische optimalisatie

Een goede vindbaarheid begint met een goed fundament. Een duidelijke website architectuur, schone broncodes zodat zoekmachines de website goed kunnen scannen.

Lokale SEO optimalisatie

Omdat we steeds mobieler worden en omdat potentiële klanten die lokaal zoeken een grotere aankoop bereidheid hebben, is goed scoren in de lokale zoekresultaten erg belangrijk.

Website (laad)snelheid

40% van de bezoekers verlaat een website indien het langer dan 3 seconden duurt om de pagina te laden. We maken je website sneller, optimaliseren afbeeldingen en daardoor mobiel vriendelijker.

Frequente optimalisatie en evaluatie

Zoekmachine optimalisatie is absoluut geen eenmalige actie maar een doorlopend proces. De website zal continu geoptimaliseerd moeten worden om de concurrentie voor te blijven.

Periodieke evaluatie

Ieder kwartaal nemen we samen met jou de resultaten van de afgelopen 3 maanden door en bepalen we welke acties nodig zijn voor de volgende periode om groei en verbetering mogelijk te maken.

“Hellopixels heeft een prachtige site voor ons ontworpen. We hadden veel wensen en wilden geen standaard site. Het resultaat is na een fijne samenwerking geworden wat we voor ogen hadden.”

Monique Kauffman, Directeur/mede-eigenaar Dekker v.d. Vegt Boekverkopers