We sparren samen over de samenstelling van jouw online marketing mix om de gedefinieerde doelstellingen en doelgroep optimaal te kunnen bereiken. Traditionele en moderne vormen van marketing kunnen elkaar daarbij ondersteunen en aanjagen.

Outbound marketing ('wil je mij leuk vinden?')

Outbound marketing is traditionele marketing en zet betaalde media in om verkoopboodschappen te pushen en aandacht te kopen zonder echt rekening te houden met de behoefte van de ontvanger.

Communicatie is een-richtingsverkeer, van zender naar ontvanger

Doelgroep wordt bereikt op basis van advertentieprofielen

Betaalde content via kanalen als Print, TV, Radio, Banners

Gericht op snelle communicatie

Inbound marketing ('ik vind jou leuk!')

Inbound marketing is daarentegen moderne online marketing en richt zich op het verkrijgen van verdiende aandacht, autoriteit en deskundigheid door puur te focussen op de behoefte van de ontvanger.

Communicatie is een interactieve dialoog tussen zender en ontvanger

Doelgroep komt naar jou op basis van oprechte interesse en autoriteit

Onbetaalde content via bloggen, social media, e-mail

Gericht op het opbouwen van een duurzame relatie

Hellopixels Online Marketing Bureau Hoofddorp

'Ik vind jou leuk' (De inbound marketing methodiek)

Inbound marketing richt zich dus op het aantrekken van bezoekers via online kanalen. De basis van deze methodiek ligt bij buyer persona’s en buyer journey’s, tevens belangrijke pijlers bij het ontwerpen van een optimale user experience. Door de creatie van buyer persona’s verdiep je je in jouw klant en stelt deze centraal (user-centered). Vervolgens kun je waardevolle en relevante content creëren en distribueren die past bij de fase van de buyer journey waar jouw klant zich begeeft. Via de juiste kanalen en op het juiste moment. De doelgroep komt vervolgens naar jou op basis van oprechte interesse en autoriteit. De basis voor een duurzame relatie is geboren!