De situatie

Jaarlijks helpt INTO (Brighton UK, www.intostudy.com) duizenden ambitieuze internationale jonge en oudere studenten uit de hele wereld om te studeren aan een toonaangevende universiteit. Ze werken samen met diverse universiteitspartners om specialisaties en programma's voor internationale studenten aan te bieden. Wil je als internationale student jezelf ontwikkelen in het Verenigd Koninkrijk, de VS of China? Dan kan INTO je daar zeker bij helpen. Om een internationale studie in bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk met goed resultaat te kunnen doorlopen, dient de Engelse taal van de student op een behoorlijk hoog niveau te zijn. Daarom is GOLD, dat staat voor Guided Online Learning Development ontwikkeld. GOLD biedt de toekomstige student de mogelijkheid om online zijn of haar level van de Engelse taal te verbeteren. Al in 2014 hebben we voor INTO het interactie- en webdesign gemaakt voor de eerste versie van deze online tool. Omdat de online ontwikkelingen zodanig hard gaan, heeft INTO ons gevraagd om een compleet redesign te ontwerpen van deze tool, responsive en inclusief web style guidelines.

De aanpak

Door het bestuderen van Google Analytics data, heatmaps en klikpaden kregen we inzicht in het gebruik van de online omgeving. Deze input heeft geresulteerd in een aangepaste user flow en interactie ontwerp. Web style guidelinesEen aangepaste online stijl van de corporate INTO website veroorzaakte tevens dat we goed moesten nadenken hoe deze veranderingen toe te passen op onze omgeving. Dit resulteerde in een gereviseerd ontwerp dat vergezeld werd van een lijvige web styleguide om onder andere alle huidige en toekomstige programmeurs en testers te voorzien van de benodigde "handvatten".

De resultaten

GOLD 2.0, ondertussen omgedoopt tot "MyINTO" is een robuuste online omgeving geworden waar de internationale student zich ondanks de afwezigheid van real-time fysieke begeleiding gemakkelijk door de lessen en taken heen kan werken. Door de transparante hiërarchie en rechtlijnige opzet van de online omgeving is de leercurve laag en kunnen studenten snel aan de slag. Responsive design voor de technologie-bewuste doelgroepDe doelgroep bestaat uit technologie-bewuste jongeren en volwassenen die geen enkele moeite hebben om ‘online’ hun zaken te regelen. De layout, beeld- en lettergrootte en functionaliteit passen zich daarom automatisch aan het beschikbare beeldformaat en schermresolutie van het apparaat van de bezoeker aan. Voor de smartphone versie hebben we, naast een andere layout en navigatie, bepaalde foto’s en delen van de content weggelaten om de dataload zo laag mogelijk te houden. Focus op taakgerichtheidOm alle aandacht uit te laten gaan naar de actieve taak, hebben we het ontwerp zodanig aangepast dat alle ruis is verdwenen van de pagina's. De navigatie wordt bijvoorbeeld pas zichtbaar indien daar door de gebruiker expliciet om is gevraagd. Zo blijft alle aandacht gefocust en is de student beter in staat de stof tot zich te nemen.

“Absolute stars in visual and webdesign. Hellopixels knows all the insights to make information on any device appealing and interested to you. Even if they need to work with a million design restrictions they will do the job in an astonishing fashion that you couldn't even imagine in a life time.”

Sacha van Tienhoven, Director, Enabling Technologies, INTO University Partnerships

Bezoek websiteDit wil ik ook!